Niebiańska szkatułka, czyli pomysł na prezent DIY.

12:25:00


Mam taką magiczną szufladę, w której chowam wszystko, co może się kiedyś przydać do tzw. zabaw manualnych. Parę dni temu moja przyjaciółka obchodziła urodziny. Postanowiłam pochylić się nad zawartością mojego schowka i wykonać jeden z elementów składowych prezentu ręcznie. Wymyśliłam, że będzie to pudełko z kolekcją 24 pozytywnych myśli (12 karteczek z zapisem jej 12 zalet oraz 12 motywujących cytatów) - semantyka musi być, w końcu kończy lat 24 ;D

Jakiś czas temu z myślą o nieskonkretyzowanej okazji prezentowej kupiłam sercowe pudełko z pokrywką. Lubię to, że jest wykonane z twardej tektury, która nie rozmięka niezależnie od tego, ile warstw farby na nią nałożę. 


 Pokój E. jest w kolorze morza, dlatego też postawiłam na niebieski. Początkowo myślałam o ozdobieniu pudełka techniką decoupage, ale nie, zbyt wiele razy już tak decydowałam ;) Teraz czas na coś nowego. Sięgnęłam po chałupniczą metodę zdobienia w pseudo ombre, które skojarzyły mi się z chmurami, więc poszłam tą drogą. Wybrałam trzy kolory farby akrylowej w odcieniach nieba z chmurami, bo ładnie kryje. I szybko schnie.  I jest bardzo wydajna. W sumie ma tylko jeden minus - nie da się jej sprać z ubrań.

Przechodzimy do najlepszej części zabawy - malowanie. Zależało mi na jednolitym pokryciu pudełka farbą, więc wybrałam pędzel typu gąbka. Używałam kiedyś takich profesjonalnych gąbeczek z drewnianą rączką, ale szybko się zużywały i były dość drogie, więc sięgnęłam po alternatywę: gąbka kuchenna przecięta na pół. I daje fajnie radę.


Stemplując pomieszanymi kolorami po powierzchni starałam się uzyskać efekt nieba.


Kiedy pomalowałam całość, wycięłam z twardszego papieru szablon chmurki. I tą samą gąbką, co wcześniej, stemplowałam już tylko białą farbą motyw.


Na koniec - lakierowanie pudełka, krojenie cytatów i rolowanie ich. I gotowe :-)



You Might Also Like

10 komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Cieszę się, że do mnie wpadłaś :-)

      Usuń
  2. Dziękuję! Cudowny prezent <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałaś wspaniały pomysł na prezent, o pięknym wykonaniu nawet nie wspomnę :) Choć w sumie dla mnie najważniejsze jest to, ile żonie radości sprawiłaś :) Dziękuję Ci za to!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny pomysł, efekt imponujący:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Idealne! Cudowne! Sama wolę zrobić prezent niż kupić, a szkatułka naprawdę jest prześliczna :):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, zrobienie czegoś od siebie czyni prezent takim bardziej od serca :-) dziękiiiiii!

      Usuń