TED/TEDx Talks. Kilka ciekawych osób.

19:11:00



Ostatnimi czasy coraz częściej oglądam filmiki z inspirujących konferencji TED i ich lokalnych wersji - TEDx. Bardzo przypadło mi do gustu motto wystąpień: ideas worth spreading. Lubię oglądać ludzi, którzy dzielą się swoją historią, doświadczeniem życiowym. Tak, żeby poszerzyć horyzonty i spojrzeć na świat z innej strony. Krótkie, acz treściwe wypowiedzi prelegentów są, moim zdaniem, dobrym pomysłem na odskocznię podczas pracy. Na przykład podczas tworzenia przeglądu literatury do magisterki, który zdaje się nigdy nie kończyć ;-). Ponadto, oglądając zagraniczne filmiki, ćwiczy się język angielski. Tak to widzę. W ostatnich tygodniach urzekły mnie poniższe wystąpienia:



1. SAM BERNS. MY PHILOSOPHY FOR A HAPPY LIFE


Nie będę kłamać i pisać, że Sama odkryłam w tym tygodniu - filmik po raz pierwszy obejrzałam dwa lub trzy lata temu i był to jeden z moich pierwszych TEDów. I bardzo lubię do niego wracać, bo Sam Berns był człowiekiem absolutnie wyjątkowym. Nastolatek o takiej wiedzy życiowej. Przy każdym obejrzeniu mocno mnie to uderza. 
 

2. LAUREN SINGER. WHY I LIVE A ZERO WASTE LIFE



Na wykład Lauren Singer trafiłam przypadkiem. Po przeczytaniu tytułu miałam wrażenie, że będzie to raczej opowieść z cyklu jak pokonałam prokrastynację i nie marnuję życia czy coś w podobny deseń. A tu psikus! Spodobał mi się pomysł ze słoikiem. Podziwiam za samozaparcie w nieśmieceniu. Z ciekawości obejrzałam po konferencji jeszcze reportaż o tym, jak w słoiku zmieścić śmieci z dwóch lat.



3. DANIELLE FEINBERG. THE MAGIC INGREDIENT THAT BRINGS PIXAR MOVIES TO LIFE


Ten filmik jest świeżutki, bo z wczoraj. Trochę o tym, jak nauka i sztuka się ze sobą łączą, trochę o nadawaniu emocji bajkowym postaciom. W obrazowy sposób przedstawia magiczny czynnik, który zmienia wszystko. Sami zobaczcie, o co chodzi ;-)
 

 
4. ŁUKASZ JAKÓBIAK. SKĄD BRAĆ SIŁĘ I MOTYWACJĘ DO REALIZACJI SWOICH MARZEŃ?
 

Na tą wypowiedź trafiłam zupełnie przypadkowo - oglądałam wywiad Łukasza Jakóbiaka z zespołem, który bardzo lubię - Hurts. I zaraz po nim włączyło mi się wystąpienie na TEDx w Lublinie. Nie miałam pojęcia o tym, ile szalonych i ciekawych rzeczy w życiu robił. Z chęcią obejrzę jeszcze raz, by uśmiechnąć się do ekranu. Wystąpienie podsumowałabym krótkim: można? Można!




 Jak wygląda Wasze podejście do TED Talks? Oglądacie czy nie przepadacie? Chętnie poznam Waszych ulubieńców :)




You Might Also Like

4 komentarze

  1. Obejrzałam kiedyś z Łukaszem Jakóbiakiem. Parę lat temu jak jeszcze zaglądałam i oglądałam 20m2 :P Wcale mnie to jakoś mocno nie porwało. Trochę mnie irytował.
    Co do reszty filmików to powiem Ci na żywo coś więcej n.t. mojej opinii jak je odtworzę i posłucham :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurczę, zapomniałam zapytać ostatnio o to podczas spotkania! Nadrobimy następnym razem:D

      Usuń
  2. przejrzę Twoje polecenia! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. daj znać, który filmik najbardziej Ci się spodobał ;)

      Usuń