Naturalny dezodorant DIY

21:53:00



Czy da się stworzyć przyjazny naturze dezodorant bądź antyperspirant korzystając ze składników, które mamy pod ręką? Postanowiłam spróbować. Zależało mi na tym, by stworzyć kosmetyk niezawierający alkoholu. Zobaczmy, jak zakończył się mój eksperyment! 



Jakich składników użyłam, by stworzyć naturalny dezodorant?


1. Woda destylowana - 2/3 flakonu, ok. 50 ml
2. Soda oczyszczona - pół łyżeczki
3. Olejek zapachowy - postawiłam na przyjemny, relaksujący aromat lawendy - ok. 10 kropli, wg uznania

Jako atomizer wykorzystałam opakowanie po dezodorancie w sprayu od Alterry, który zainspirował mnie do kosmetycznych eksperymentów (o, to on: kliknij). Kupiłam go ze względu na przyjemny zapach, a przede wszystkim - brak soli aluminium w składzie. Sprawdzał się całkiem nieźle, jednak jego główną wadą była niska wydajność - bardzo szybko sięgnęłam denka. Pomajstrowałam wówczas przy butelce i okazało się, że odczepienie nakrętki jest dziecinnie proste i całość można łatwo umyć. Naszła mnie wówczas refleksja - skoro w sklepach można teraz dostać bez problemu dezodoranty bez soli aluminium, i to właściwie w dowolnej postaci...to w sumie czemu nie spróbować zrobić go samemu, korzystając z domowych zapasów? 

Składniki wymieszałam, próbując uzyskać substancję podobną do kupnego kosmetyku - wyszło!

Czy jestem zadowolona z własnoręcznie wykonanego dezodorantu w sprayu?

Kończę właśnie buteleczkę. Liczyłam, że będzie to kosmetyk trwalszy, tymczasem - zapach dość szybko się ulatnia i raczej średnio spełnia funkcję dezodorantu. Doszłam do wniosku, że stworzyłam całkiem przyjemną i lekką wodę toaletową na lato, bo do antyperspirantu droga jeszcze daleka ;).

Przy najbliższej okazji wypróbuję inny wariant - zamiast wody destylowanej sięgnę po olej kokosowy i spróbuję stworzyć dezodorant w postaci kremu. Jestem bardzo ciekawa, co z tego wyjdzie ;).

Jak Wasze kosmetyczne eksperymenty w domowym zaciszu? Podzielcie się swoimi przepisami! 

You Might Also Like

0 komentarze