Przydatne przybory papiernicze

22:51:00

Przygotowałam zestawienie mniej bądź bardziej znanych przyrządów biurowych/papierniczych/artystycznych, które podnoszą jakość pracy i znacząco ją usprawniają. Może któryś z tych sprytnych gadżetów przyda się właśnie Tobie? 


1. Piórko na biurko. A do tego tusz kreślarski, poproszę


Przydają się nie tylko do kaligrafowania - to także ciekawe narzędzia do tworzenia grafik czy szybkich szkiców. W ten sposób powstają dużo szybsze szkice niż te ołówkowe, powód jest prosty - nie można tu mazać gumką i poprawiać bez końca ;)
Na miejscu profesjonalnego tuszu kreślarskiego dobrze sprawdzi się również jego tańszy zamiennik w postaci najzwyklejszego chińskiego tuszu do piór. Zabawa jest super prosta - piórkiem zanurzonym w tuszu rysujemy kontury, a następnie odpowiednio rozwodnionym tuszem tworzymy wypełnienie, cienie (najlepiej użyć do tego celu pędzel) Kilka minut...i gotowe!

2. Pan Kółkownik



Magiczny przyrząd odkryty na studiach. Ze wzruszeniem wspominam pierwsze semestry nauki, kiedy ręcznie rysowałam drzewa;) Aż się dziwię, że wcześniej nie spotkałam kółkownika na swojej drodze. Na pewno byśmy się zaprzyjaźnili. Rysowanie z jego pomocą okręgów to przyjemność, idzie dużo łatwiej i szybciej niż cyrklem. I poza tym - nie zostawia żadnych dziur w papierze;)

3. Krzywiki wyprowadzą Cię na prostą...




...jeśli rysowanie łuków i innych wywijasów stanowi dla Ciebie problem. Koniec zmartwień! Bardzo lubię krzywiki za to, że zestaw zawiera kilka w różnych rozmiarach. Praktyczne!

4. Lubię metali



Czy jest tu ktoś, kto w dzieciństwie nie marzył o tęczowej kredce? Albo o magicznej kredce ze zmienialnymi końcówkami-różnymi kolorami w gustownym, brokatowym opakowaniu w delfinki? Jeśli podobnie jak ja ekscytowaliście się taki gadżetami, metaliczne kredki są stworzone dla Was;) Mój zestaw dostałam dobre osiem lat temu i do dziś z niego korzystam. Swój żywot przedwcześnie zakończyły jedynie celebrytki - kredka złota i srebrna, ale to chyba zrozumiałe...;)
Cały komplet uwielbiam za piękne krycie, ciekawy efekt i za długą żywotność!

5. Linijki
Ha, ha, ha. Odkryłam Amerykę stwierdzając, że to przydatny przedmiot;) Pamiętajcie jednak, że linijka linijce nie równa, spójrzcie na te dwie koleżanki:

a. metalowa, trójkątna


genialna ze względu na swój rozmiar i kształt, bardzo wygodna do trzymania. Plus za metal, nie niszczy się. 


b. dla leworęcznych


kupiłam ją z nadzieją, że odmieni moje #trudneżyciemańkuta. Niestety, rozczarowanie było spore, nie zaiskrzyło między nami wcale. Chociaż się polubiłyśmy. Za to, że jest stosunkowo długa i ma wygodną rączkę do trzymania. Poza tym - bez szału. Po latach życia w Krainie Praworęcznych nie umiem przestawić się na lustrzane rysowanie odcinków. Jak widzicie, zupełnie starła się przedziałka "zwykłej linijki", wersja leworęczna się trzyma:D
Wstawiam to narzędzie do listy z myślą o leworęcznych, którym takie gadżety ułatwiają życie;)


6. Cienkopisy
Idąc do papierniczego na osiedlu pierwsze co rzuca się w oczy to śmiejące się milionami kolorów cienkopisy STABILO. Któż tego nie zna? Dziś przedstawiam ich kuzynów:

a. Rystor


polska marka, ładne kolory, jednym słowem - polecam:)

b. Faber Castell


 uwielbiam za trwałość i przede wszystkim - ze wielki wybór grubości. A przy tym jakie trwałe;) Moje mają cztery lata i nadal śmigają bez zarzutów.

7. Ołówki do Zadań Specjalnych 


co tu dużo tłumaczyć - po prostu niezniszczalne. Jeśli szukasz ołówka, który posłuży na wieki - rzuć okiem na giganty trójkątne. Z nimi można wszystko. Serio.

8. Pisakopędzel do kredek akwarelowych, czyli zostań malarzem w pięć minut.



Mój ulubiony gadżet zostawiłam na koniec. Parę lat temu przypadkiem natknęłam się na niego w Empiku - to Aquash Brush marki Pentel. Wspaniale nadaje się do pracy z kredkami akwarelowymi. Najpierw rysujesz obrazek, a potem go rozmywasz. I w ten sposób właśnie tworzysz obraz. Czad, prawda?
Obsługa przyrządu jest dziecinie prosta - aby nalać wody należy odkręcić końcówkę. Ilość rozprowadzanej wody kontroluje się mniej lub bardziej naciskając na brzuch pędzla. Z nim żadne plamy wodne na środku kartki już nie są straszne! ;)

You Might Also Like

0 komentarze