Organizacja notatek na studiach || How to organise notes?

19:37:00



Nowy semestr, nowe przedmioty, czas na organizację notatek;) Dziś przedstawię kilka z moich sprawdzonych patentów na to, by nie utonąć w papierowym morzu.

New semester, new subjects - it's high time students organise notes. Today I'm going to show you awesome ideas helping me not to swim in the ocean of lost papers;)


NA CZYM PISAĆ?

Najwygodniejszy na zajęciach okazuje się format A4. Pozwala na jasne, czytelne rozmieszczenie tekstu na stronie, bez problemu na kartce zmieszczą się długie wzory, tabelki. Jeśli chodzi o zeszyty - polecam zarówno te zszyte, jak i na spirali, z jedną uwagą - dla leworęcznych spirale mogą być niewygodne.

Zeszyt dobrze sprawdzają się w przypadku przedmiotów, na których wyjątkowo dużo się notuje, polecam do przedmiotów typu matematyka - wykłady z jednej strony, a od drugiego końca lecimy z ćwiczeniami, obliczeniami zadań.

The most convenient paper size at university is A4. It allows you to organise well text on the page, without worrying that some extended table or long mathematical formula will not fit on one page. 

When it comes to notebooks - I recommend them especially for subjects demanding lots of calculations or notes (for example - maths). From one side of notebook i recommend to put all the calculations, from the opposite one - theory.  


W przypadku przedmiotów, na których nie zapisuję kilometrów notatek, polecam blok rysunkowy A3 - składamy na pół i gotowe. Na tak przygotowanej kartce zmieści się jeden wykład. Na zdjęciu znajduje się blok z Lidla, jest genialny! Moim zdaniem ma idealną gramaturę, papier jest grubszy niż zwykły blok rysunkowy.

Jeśli nie dysponuję blokiem A3, sięgam po zwykły papier a4 w kratkę. Linie nie są już tak wygodne i mieszczą mniej tekstu na stronie. Zwykły papier do ksero jest również jak najbardziej w porządku:)
Pojedyncze kartki z danych zajęć łączę ze sobą zszywaczem i opisuję, żeby nie tracić przed zaliczeniem czasu na zgadywanie, które notatki są z danego przedmiotu.

When it comes to subjects which do not require kilometres of notes, i highly recommend using A3 sketch pad paper, fold in half to a4. It is a perfect amount of paper for average reading. I love lidl sketch pads, as this one in the picture above, cause of super paper thickness.

If I use single A4 paper sheets, I use a stapler to put them all together. Thanks to it, im not wasting time on searching for lost notes before an exam. 


JAK OZNACZAĆ NOTATKI?
W prawym, górnym rogu danej kartki (tak, każdej kartki notatek - dzięki temu unikam chaosu) zapisuję nazwę przedmiotu, datę, oznaczenie czy to wykład, czy ćwiczenia (W/ĆW) oraz w kółku wpisuję numer strony.

HOW TO MARK NOTES?
In the upper right corner of my paper sheet (each sheet of notes - thus avoiding chaos), I write down the name of the subject, date, letter determining whether  it is a lecture or exercise (W / CW) and in the circle type a page number.



W JAKI SPOSÓB SEGREGOWAĆ?
Mamy przygotowane notatki, czas podzielić je na przedmioty - najwygodniejsze są foliowe koszulki albo cienkie teczki. Genialne są plastikowe koperty, jak ta na zdjęciu poniżej - nie trzeba otwierać, by zorientować się, jaki to przedmiot, jak to ułatwia życie!

HOW TO SEGREGATE THEM?
Okay, notes are ready, let's divide them into subjects - the easiest are plastic sleeves or thin folders.
I absolutely love plastic envelopes with a button, as the one presented in the picture - they are so convenient, you see what subject it is without opening. 


Teczki są fenomenalne! Oprócz notatek można w nich przechowywać nie tylko notatki z zajęć, ale też artykuły z gazet czy pomoce naukowe (na zdjęciu - materiały pomocnicze do nauki roślin, czyli memory z nazwami łacińskimi krzewów oraz zielnik;))

Folders are great not only because you can store notes in them but also articles from magazines or anything concerning your subject.


Na koniec semestru wszystkie przedmioty chowam do wielkiej teki, a tę z kolei wkładam do szafki. Do tego celu używam prostych, pojemnych teczek, na przykład takich:

At the end of semester i put all the subjets in one, huge folder. I used different times during my last semester, for example basic plastic one: 

Albo tych z przegródkami:
Or one with subjects dividers:



You Might Also Like

2 komentarze

  1. Ja przez całe studia praktykowałam jeden wielki zeszyt w formacie A4 na okres semestru, na każdy przedmiot około 15-20 kartek i to w zupełności wystarczało. Ale to pewnie zależy od rodzaju studiów i kierunku, bo miałam więcej takich zajęć plastycznych niż wykładowo-ćwiczeniowych, to i też nie potrzebowałam takiego arsenału papieru ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. tak właśnie, wszystko zależy od typu przedmiotu - na takich stricte obliczeniowych zużywałam 1-2 zeszyty na semestr, na projektowych wystarczyło kilka kartek...a na reszcie tak samo jak Ty, kilkanaście;)

    OdpowiedzUsuń